Motorul în doi timpi

Motoarele în doi timpi se folosesc la drujbe, skijet-uri, motosape, bărci şi alte maşinării de dimensiuni mici. Avantajele acestor motoare sunt:

  • nu au supape, ceea ce simplifică construcţia şi sunt mai uşoare
  • aprinderea bujiei se face o dată la fiecare rotaţie, în comparaţie cu motorul în patru timpi unde aprinderea se face o dată la patru rotaţii. Asta duce la o putere mai mare de explozie
  • poate lucra în orice poziţie, şi asta poate fi important în cazul unei drujbe
În continuare am să încerc o explicaţie a funcţionării motorului în doi timpi. Să începem de la punctul exploziei, când s-a făcut compresia amestecului combustibil/ulei (am spus amestec de combustibil cu ulei, pentru că astfel de motoare funcţionează numai cu amestec de combustibil cu ulei într-o anumită proporţie, uleiul asigurând ungerea angrenajelor în mişcare). În capătul pistonului are loc scânteia, ceea ce duce la aprinderea combustibilului şi implicit coborârea pistonului care produce o mişcare de rotaţie prin intermediul sistemului bielă-manivelă. În acelaşi timp, coborârea pistonului, duce la apariţia unei presiuni asupra amestecului de combustibil/ulei, aflat în camera arborelui cotit. Asta duce la împingerea lui în camera de ardere, unde, pentru a ocupa întreaga încăpere, va evacua gazele arse. Arborele cotit, aflat într-o mişcare de rotaţie, forţează pistonul să se deplaseze spre capătul cilindrului formând compresia. În acelaşi timp, în partea opusă pistonului, se creează un vid, ducând la deschiderea unei valve prin care se permite accesul amestecului combustibil/ulei în camera arborelui. Urmează scânteia/explozia, şi, se reaia ciclul prezentat mai sus.
Se numeşte motor în doi timpi pentru că există un timp de compresie-admisie şi unul de explozie-admisie-evacuare, în comparaţie cu un motor în patru timpi unde, admisia, compresia, explozia şi evacuarea, se fac pe rând.


Deci, motorul în doi timpi este uşor, simplu, costă mai puţin şi produce de 2 ori mai multă putere. De ce nu se foloseşte şi la autovehicule ?! Pai, din aceste motive:

  • durata de viaţă este considerabil mult mai mică, asta din cauza lipsei de ungere, la parametrii normali, a angrenajelor
  • uleiul folosit pentru amestec este destul de scump, aproximativ, la 10 L combustibil se foloseşte 1 L ulei
  • datorită apariţiei uleiului în combustibil, arderea nu se face în totalitate şi va rezulta un consum mare de carburant
  • una peste alta, avem şi poluare mare

>> Vrei tehnică??..... Încearcă aici:

211 comentarii:

«Cel mai vechi   ‹Mai vechi   1 – 200 din 211   Mai noi›   Cele mai noi»
Anonim spunea...

amestecul,daca se face cu un ulei bun...(recomand uleiul stihl de la distribuitori autoirizati)
1 : 50 => 1 parte ulei + 50 părţi benzină

si cu un ulei mai slab..
1 : 25 => 1 parte ulei + 25 părţi benzină

lubrifierea motorului este in parametrii normali...insa apar problele cand se face amestecu(prea putin ulei) si daca este expus combustibilul la raze solare sau caldura (nu mai are acelasi propietati uleiul)...

durata de viata scade din cauza infiltrarilor de aer sau obturarii combustiei din carburator...

k.g. spunea...

ai dreptate. altfel spus, in medie, la 35 L benzina se foloseste 1 L ulei.

cat despre lubrifierea la parametrii normali, eu faceam o comparatie cu motorul in patru timpi, unde, ungerea se face cu ulei curat si direct in locul frecarii.

Anonim spunea...

dar nu spuneti nimic de scantee cand este exact in punctul mort superior sau mai tarziu

k.g. spunea...

nu inteleg intrebarea.

in text, am pornit de la momentul exploziei (scanteii), cand capatul pistonului s-a umplut cu combustibil si este sus, urmeaza scanteia. altfel spus, cand pistonul e sus atunci are loc scanteia. din aceasta cauza ii zice in 2 timpi.

Anonim spunea...

Anonim spunea...
dar nu spuneti nimic de scantee cand este exact in punctul mort superior sau mai tarziu

01 octombrie 2009 23:03

:)

Buna observatie.
Raspunsul dat de k.g. nu este complet.

Am mai comentat si aici: http://zadarnic.blogspot.com/2009/02/am-plecat-in-viitor.html

tutancamon, Inginer Diplomat de M.E.T.
O data si o data o sa completez aceasta categorie: http://vrmlserver.xooit.com/f235-INGINERUL.htm

'Multi-User Worlds'
http://vrmlserver.xooit.com/index.php

k.g. spunea...

Tot nu inteleg intrebarea, dar am sa incerc o alta explicatie.

La un capat al arborelui cotit se afla un fel de volanta, care, prin forma ei, are mai multe roluri, si anume: are rol de ventilator pentru racirea motorului, are rol de pornire a motorului printr-un dispozitiv special cu sfoara, si mai are rol de furnizare a scanteii. Intr-o portiune a volantei este introdus un magnet, pe partea fixa a motorului se afla un bobinaj pe un miez de fier, astfel, la o miscare de rotatie completa a volantei, magnetul ajunge in dreptul bobinajului producand un curent pentru bujie. Alinierea magnetului cu bobinajul se face in momentul cand camera cilindrului este plina cu benzina.

Sper sa fie raspunsul cautat..

Anonim spunea...

Anonim spunea...
dar nu spuneti nimic de scantee cand este exact in punctul mort superior sau mai tarziu

01 octombrie 2009 23:03
Intrebarea este "cand are loc scanteierea ?"
;)

tutancamon
'Multi-User Worlds'
http://vrmlserver.xooit.com/index.php

Anonim spunea...

Evident ca scanteierea are loc DUPA DEPASIREA punctului mort superior


tutancamon

Anonim spunea...

salut
eu cred ca daca ajuti motoru el dureaza mai mult decit iti inchipui
adica ulei bun respecta ce spune producatoru
pune benzina 95 fara plumb aditiveaza benzina cu tratament de benzina char pentru injectoare chiar daca ai carburator
uleiul sintetic fratilor e cel mai bun
si tratament pentru metal metabond megalene
care formeaza un strat protector pe piesele in miscare si tine mult timp
ex eu am o drujba non name atika cu care am fost la specialisti de la stil si sau mirat frati de acolo cum merge hirbu meu de nu le venea sa creada ochilor
45.1 cm cubi 2.4 cai putere da merge ca una de 2. 9 cai putere totul de la aditivi si uleiul de calitate am pus si bujie nemteasca bosch
care da o scinteie albastra frumoasa si vesela.
ce e ca de notat ca tai cu ea un lemn gros 40 cm si ea nu se incalzeste tare
un vecin e drujbar de vreo 15 ani si are huqvarna tae la padure si e multumit de scula lui da face cam 17 mil vechi si a mea am dat 4.3 mil adevaru ca am luat aditivi cara m-au cam usurat de 2 mil una peste alta am iesit mai light din asta afacere
oicum tai pentru mine si la rude deci nu e un job
concluzia e bine de stiut uleiul bun si aditivi + o bujie buna aprinderea este electronica slava domnului fac toti bani
succes tuturor oricum eu sint un fan al motoarelor in doi timpi sint simple si foarte eficiente viitorul va fi benzina sintetica si uleiurile biodegradabile deci vom auzi de ele si peste sute de ani.

Anonim spunea...

Un motor daca este bine conservat, poate tine o eternitate.

Anonim spunea...

dk ai schimb setul si ai pun altul mai mare d 70 cmc c sar intampla

Anonim spunea...

Daca stie cineva care este cel mai bun ulei pentru TRABANT ,NU CONTEAZA PRETUL,va rog frumos sa-mi trimiteti si mie un mail la leganzata99@yahoo.com . Va multumesc!

Anonim spunea...

nu imi da scanteie drujba.asa ca nu porneste .oare sa fie din bobinaju acela?

Anonim spunea...

salut,
am o motocoasa in 2 timpi,cand o pornesc merge la relanti,dar cand o accelerez nu are putere si moare motoru,oare ce sa fie,are bujia uzata,asta ar putea fi problema,poate ma puteti ajuta cu un raspuns

k.g. spunea...

nu e de la bujie. nu se alimenteaza. verifica filtrele de aer si benzina.

Anonim spunea...

nu e de la filtre, ai pus prea mult ulei in benzina! Respecta procentul! Acum pentru a scapa de "boala" asta trebuie motorul desfacut, curatat bine bine pistorul si tot grupul miscator + camera de ardere. la ulei iti recomand 1:40 indiferent de motor sau ulei. pe forumurile astea se vorbesc multe si prost

Anonim spunea...

PS: evident ulei de tip 2T

Anonim spunea...

si inca ceva scoate acele pasle pe care le gasesti in mini toba care este atasata pe evacuare. va partzai cu putinel mai tare dar va merge perfect

Beautiful Romania spunea...

Nu cred ca este bine sa umbli la toba , contrazic pe cel ce se autointituleaza anonim , dragi mei ma numesc Cristian , si de 20 de ani lucrez cu motorul in 2 timpi , nu este bine a umbla la toba , toba in general are 2 scopuri , unul de amortizare a exploziei eliberate de motor ( detonarea ) si unul reculul gazelor arse , adica daca gazele sint prea repede evacuate din motor , duce la uzura rapida a segmentilor , daca gazele sint evacuate lent , motorul isi diminuiaza puterea , randamentul este la 1/2 din forta constructiva , deci dragi mei in general , se tine cont , atunci cind se proiecteaza un motor fie in 4T fie 2T de admisie , ( carburator) pe care il aleg ca omogenizarea combustibilului aspirat sa fie 1g benzina la 20g de aer , iar ungerea daca nu are baie de ulei ca motorul 4T cel in 2T are un combustibil 2 % ulei adica 1 litru de ulei la 20litri de benzina pentru varianta cu 2 segmenti , iar varianta cu 3 segmenti se pune 2,5% ulei , asadar dragi mei daca doriti performanta da toba jos si spargi munti cu puterea motorului , dar nu va tine mult , iar daca doresti durata de viata la motorul pe care-l detii lasa-l asa cum la proiectat fabricantul , pentru-ca nu au fost prosti cei care l-au proiectat in forma aceea. Daca esti nelamurit te invit pe http://discutii100ro.wordpress.com/ unde poti citi un articol despre m2t , salutari respectoase tuturor , si felicitari la admin.

Anonim spunea...

salut,eu la trabant bag la 10 litri 300 de ml de ulei de ameste de asta romanesc.cine zice acolo ca se baga un litru la 10 litri de benzina nu prea stie ce vorbeste ..........la partea de la inceput ma refer.si ca nu se face bine arderea astea sunt doar povesti

Anonim spunea...

am o rugaminte pentru cine stie sa ma lamureasca in scuter de 2 timpi am ulei de amestec rosu .din ala ieftin la 8 lei ....are ceva daca mai e putin ulei in bidon si al amestec cu ulei verde de husqvarna ..adica rosu si apoi verde dar e tot ulei de amestec 2t.....e bine sa al amestec sau.....

2 spunea...

Scanteia are loc inaintea punctului mort superior.

Anonim spunea...

am un motoscooter aprilia scarabeo cento si scoate fum mult si evident consuma si ulei mult ce poate fi devina segmenti sau cilindru uzat

Anonim spunea...

la un motor de motosapa in 2 timpi cine se pricepe sa repare k porneste greu la sfoara

Anonim spunea...

numi imi mai porneste drujba ce sar putea sa aiba astept raspuns

Anonim spunea...

cum trrebuie sa fie reglat bobinaju la drujba si la bujie

meccip spunea...

* pune benzina. verifica scanteia

* nu se regleaza bobinajul, e acolo si atat, merge sau nu merge.

Anonim spunea...

imi spune cineva cum se regleaza carburatoru la l si h astept raspuns ms

Anonim spunea...

distanta dintre bobina si magneti ce distanta trebuie sa fie

Anonim spunea...

drujba imi este inecata ce trebuie sa ii fac sami porneasca

Anonim spunea...

salut am o motocoasa , si as vrea sa stiu daca pt ea ... e bun uleiul mirage .. 2 t , a mai folosit cineva ? e ceva de el ? nu e rosu ca celelalte ... as vrea sa stiu daca e sigur sanu nu sa il folosesc . multumesc

Anonim spunea...

Sint incepator. Am o motocoasa EINHELL BD 43 de aproximativ un an. De ceva timp NU o mai pot porni decit foarte greu. Mi-a rupt trei demarouri. Pare ca are o compresie foarte puternica. De altfel de multe ori are tendinta sa-mi smulga sfoara din mina. Si cu mina de abea o invirt. Daca ii scot bujia se invirte foarte usor. Oare ce sa fie ? Va multumesc pt. ajutor.

Anonim spunea...

salut si la am si eu o motocoasa einhell si facea acelasi lucru de cand am luat-o doar doar daca incercam sa o pornesc dupa ce am actionat pompita de alimentare ...daca nu apas pe ea decat maxim odata .. porneste fara probleme ;) incearca asa , poate e aceeasi problema

Anonim spunea...

Am avut trabant. Amestecul minim era de 1:25. Sub nici o forma 1:10 , deoarece nu stiu cum il mai pornesti. La trabant , daca bagai prea mut ulei , riscai sa il pulverizeze pe toba,asta ca sa nu mai zic de bujii ancrasate , toba infundata ( nu mai trge si paraie mai tare). Motorul in 2 timpi dezvolta la aceiasi parametrii ca unul in 4 timpi, putere de pana la 2,5 ori mai mare .Problema consta in consumul mai mare , deoarece exista un punct cand ferestrele de admisie si evacuare sunt ambele deschise si astfel o parte din amestec se pierde in atmosfera , de unde si depunerile in toba si putoarea si poluarea. Fumul de regula, nu apare decat daca bagi prea mult ulei, sau e uleiul prost .Exista ulei special pentru 2 timpi, si difera mult de uleiul de ungere. E drept ca pe vremuri se baga si ulei de motor , deoarece nu se gasea ulei de amestec , dar ambielajul avea de suferit. Utilizand o proportie de 1:30/1:35, amestec , benzina de 95 si ulei de 2 timpi de calitate, motorul in 2 timpi va fi si silentios, toba va trebui curatata mult mai rar, fum va scoate putin numai la rece. Multi trabantisti ziceau de ambielaj ca tine doar 10-15000 km. Pe mine m-a tinea ambielajul la trabant si 40000. Nu paraia extreb de tare, fum scotea doar la rece, cand se incalzea nu se mai vedea nici urma de fum. Toba , la trabant are dublu rol , atat de amortizare cat si de reintoarecre a unei parti de gaz nears . Toba secundara, finala, aia nu mai conteaza, doar ca daca nu o ai pe aia, trezesti cartierul. Un motor in 2 timpi bine reglat da satisfactie garantata si performante excelente. In plus desenul de sus e gresit , deoarece eu nu vad cum amestecul gras ajunge sa unga ambielajul. Totusi, am avut si trabant si am reparat si la wartburg si barkas si motociclete in 2 timpi de mi s-a acrit. La motoarele in 2 timpi , atentie cu fltrul de aer, deoarece daca se sparge ( strapunge) adio motor ! Amestecul gras cu praf este foarte abraziv !!! Motoarele de drujba se desfac usor insa trebuie sa ai o carte de reparatie. Scoate bujia si invarte de cateva ori motorul. Daca se aude un clancanit la rotire inseamna ca ambielajul e defect. Trebuie facut motorul.

Anonim spunea...

am o drujba partner porneste cand ii trag socu si can il dau inapoi si accelerez moare motoru stie cineva ce ar putea sa aiba astept un mesaj mersi

Anonim spunea...

salut cum se regreaza carburatoru l,h r cate ture se dau inainte si inapoi ???

Anonim spunea...

Cine dracu a mai auzit la 10 l de benzina pui 1 l de ulei.halal huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Anonim spunea...

va salut domnilor am si io o problema...mi am cumparat barca cu motor si in timp ce eram pe drum sa cumpar barca mi a spus tata la telefon...Bogdane...o sa te bucuri de ea 2 zile cand o cumperi si cand o vinzi :)) si din pacate asa a si fost...printre altele mi a refacut cineva muzicutele...acum este o problema la volnata...au sarit magnetii de acolo s au spart nu mai da scanteia cand trebuie si as vrea sa stiu daca se pot lua alti magneti si monta pe volanta asta blestemata.Va multumesc frumos tipilor :) astept un raspuns

Anonim spunea...

bagati pula in barca

Anonim spunea...

Buna seara Domnilor.

Am cumparat recent un atomoizor din Ungaria, productie chinezeasca si manualul l-a primit, normal, in maghiara. Am o nelamurire in ceea ce priveste concentratia de ulei in benzina.

Langa reezervor e lipit un sticket care recomanda propertia 20:1.

Ei bine, am pus 50 ml la litru( conform proportiei) si scupa ulei pe esapament, scoate fum al naibii de mult.

E posibil ca acel 20:1 sa nu fie o proportie ci sa exprime cantitatea de ulei(in ml)/litru de benzina?

Va multumesc anticipat

Anonim spunea...

respecta proportia de ulei....la 1 l de benzina pui 20 ml de ulei

Anonim spunea...

buna ziua oameni buni!am si eu o mare problema cu motocositoarea mea no name.a mers la inceput vreo 3-4 zile iar dupa a inceput sa se tureze la mersul in gol foarte tare si apoi cand o opream nu mai puteam sa o pornesc decat fff greu.pana la urma nu a mai pornit deloc si am dus-o la service.stau si ma intreb ce poate sa fie?mentionez ca scanteie da si nu se umezea bujia cand o scoteam.din cate am vazut eu nu se mai alimenteaza....astept o parere de la un specialist...multumesc

Anonim spunea...

BUNA

Anonim spunea...

In conditiile in care motorul are compresie buna,carburator nou,bujie noua,filtru benzina curat,ulei bun 20ml la litru care sa fie baiul de porneste foarte greu motorul la scuterul Piagio ciao{cu pedale}.Daca reusesc sa-l pornesc merge bine,are viata in el.As vrea parerea unui meserias.Multam mult.

adrian spunea...

salutare ma ajuta cineva sa reglez H si L la o drujba?

Anonim spunea...

Pt. raspunsul lui anonim din 30 ianuarie 2011, 15:53
MULTUMESC. ASTA ERA REZOLVAREA. MERGE DE ZBIRNIIE.

Anonim spunea...

la o rotatieh,doua rotatii l

mircea spunea...

buna seara.sm o drujba sthil care porneste dar nu se mai invirte lantul cand il turez

mircea spunea...

ma poate ajuta cineva?

Anonim spunea...

se poate sa fie de la ambreiajul centrifugal

Anonim spunea...

as vrea sa stiu ungerea pistonului cum se face ?este vorba de o drujba din china in 2T

Anonim spunea...

simplu se unge cu uleiul din benzina care se depune in carter si pe tot ce se misca in motor ambielaj,segmenti preiau o pelicula de ulei si asa se unge tot motorul

Anonim spunea...

salut lume...am o drujba atika capacitatea de 52cmc, 3, 1CP, lama de 45cm lungime vreau sa pun lama mai mica. trebue sa schimb si rotita motrica cu una interschimbabila sau nu? multumesc!!!

Anonim spunea...

am o drujba STIHL si are compresie foarte mare asa din senin si pentru pornire trebuie tras de sfoara foarte greu dar problema este ca nu mai porneste ce pot face .....MA AJUTA CINEVA

Anonim spunea...

scoate bujia trage de sfoara .k? tot asa greu merge? daca da e o promblema din senin nu poate sa aiba compresie poate fi o frecare pe cilindru
poate fi rulmentii sparti pe ambielaj
sau blocati

Anonim spunea...

salut,ce sa spun am o drujba atika de care au ris toti cunoscuti cind am luat-o si eu am taiat cu huzvarna cot la cot are 45.1 cn cubi si 2.4 cai si sint mindru de ea .consuma ce e drept cam mult fata de husvarna e o imitatie de shil si pot spune ca am avut si defectiuni de ex. alimentarea fustunu s-a inpuscat si firu care duce la intrerupator s-a inpuscat si la roara de la ambreaj am avut probleme a pleznit am expluatat-0 fara mila ce e drept doar ulei bun am bagat verde jonseret si aditivi de ulei clean -clean si cu p.t.f.e pot spune ca e minune pentru mine in carte zic ei ca consuma 900 de grame la ore depinde de lemne .zic eu din practica am marit si suprafata de racire am extins putin aripioarele care mi-au permis acest lucru si se raceste bine si vara eu merg fara dop care se pune iarna si am si scos guma de pe pipa sa am mai mult debit la racire si acum pot spune ca s-a facut rodaju numa am taiat cam 200 de metri cubi ster cu ea in special iarna se mira toti cum a tinut piept salcimului de curte care e tare. oricum nu imi cumpar de firma ca sint sarac si merg cu atika de 300 de lei daca pica tot din asta caut ca am scos banii in prima saptamina sa zic sincer am acceptat si lemne ca plata pe care le-am valorificat ulterior asta e viata succes la toti orice ati avea .de benzina sa nu uit ca e proasta si scumpa pun aditivi pe baza de kerosen cam un gram la juma de litru ca la mine ia 600 de grame da eu pun 500 de grame sa pot amesteca benzina a doua zi sa faca bine amestecu de consemnat nu m-a lasat nici o bujie am doua la mine permanent .scoate ceva fum da merge ceas.si asta ma ajuta la buzunar .noroc bun tuturor.

Anonim spunea...

raspus cum se face ungerea pistonului. pai cam asa benzina e amestecata cu uleiu si trece prin carburator pulverizindu-se si intra in carter unge ambelaju si pistonu cind coboara din punctu superior in punctu inferior .deci se face o ceata din mixaj ulei si benzina ok. acum sint noante eu am la atika doi segmenti deci unu de los se unge mai bine si celalalt e de atac si ardere da si el se unge ca altfel s-ar gripa iar cele ce au doar un segment teoretic sint mai vaduvite la compresie da se ung mai bine ca al meu .ok.de acceia recomand aditivi de ulei ei ramin pe piese mai mult timp de ex. p.t.f.e. penta tera flor etilena se duce pe piese si ramine un strat si suplineste ceata de ulei deci ajuta mult reducind frecarile . eu am facut la drujba mea o racire supklimentara adica am marit aripioarele unde am putut si am marit suprafata de racire cu 5 la suta zic eu din calculu meu da sa stiti ca se cunoaste la mers indelungat motoru se descurca mai bine ca la inceput cu vechea racire ce e drept ca s-a mai ingreunat cu citeva grame drujba da nu e bai are 7 .2 kg si e acceptabila am un amic cu huzvarna de 10 kg ii rupe spatele dupa ceva ore de munca am taiat si eu cu ea un salcim la doborit por spune ca e mai puternica decit a mea care are 2,4 cai si a lui are 4.9 cai da spatele il simti dintr-o taetura asta e si motivu pe care ma face sa ma feresc de sarcini mari si a mea o simt dupa 4 ore de taiat si sint solid nu gluma da timpu cu greutate supara coloana si muschi dorsali ok nu uita asa se unge pistonu si tot motoru de fapt prin ceata de ulei si benzina eu iti recomand sa pui cam 24 de grame la litru si doua grame de aditiv de ulei din acceia de masini in patru ca se dizolva mai greu de se dizolva si fac treaba nu gluma iese putin fum da nu se strica jucaria ca piesele sint scumpe si greu de reparat spatii mici de fapt sa repari drujba e cam greu iti spun din propi experienta ultima oara am stat 2 zile pentru un fir care s-a inpuscat si am desfacut carburaTOR SI ALTE MAIMUTE SI ASTA E BINE CA MERE.OK SUCES la taiat lemne.

Anonim spunea...

piagio clio raspuns .eu cred ca ai filtru infundat sau ai prea putin deschis aeru la carburator dar as merge pe varianta filtru infundat e mult preaf in orase si char in sate .sau vezi deschiderea de la bujie cumpara lere si masoare deschizatura poate e mai mare si da greu scintee,succes poate o rezolvi.atit te pot ajuta nu sint maserias da am experienta la drujba si acolo apar multe maimute defectiuni de regalaj desigur.

Anonim spunea...

pai raspuns la drujbaru cu partener.daca tragi socu si biz ceva .stop bagi socu si pornesti la relanti da nu accelerezi imediat motoru e racit si are ceva mai multa benzina in cilindru si il ineci.deci lasa sa mearga cam 30 de secunde in gol la relanti si el se incalzeste apoi accelerezi si tai lemne cu accleratia la zumate sa incalzesti motoru dupa doi chituci poti sa-i dai in goarna adica s-a incalzit motoru si procesele fizice se desfasoara normal si eu am avut chesti din astea la inceput cu drujba mea pina m-am prins de poanta adevaru ca iarna e mai rau ca vara eu o cumparase-m si era sprintena la 35 de grade da iarna am avut probleme la ex minus 2-5 grade .ca in rest bag drujba in casa se incalzeste si ies afara cu ea calda si trag la ata si pir pir p[orneste repede ca altfel o ia mai greu .sa-ti fie de folos si pe mine m-au invatat alti la altele pe care nu le stiam in general nu neaparat la drujba cine intreaba nu piere nu le stim pe toate.

Anonim spunea...

raspuns cu scinteia cind are loc.pai teoretic si practic scinteia se face cind decide aprinderea electronica are un senzor si ea de avans la aprindere adica o da mai devreme pina pistonu sa ajunga in puctu mort superior e exact ca la motoatele in patru timpi la dacie e delcou si avansu de face hidraulic adica prin apsoptie si reglare de platina aici e electronic de aceia a scazut si consumu ca e ajutoru electronici ok deci senzoru simte turatia si aprinderea face treaba automat ok e simplu.

Anonim spunea...

salutare am un piaggio ciao in 2 timpi si as vrea sai maresc canalu de evacuarea a fluidelor ce sar intampla daca as face asta ?? am motoru de 49,27cm3

Anonim spunea...

se poate intampla ceva rau daca fac lucru asta in legatura cu marirea canalului de evacuare a fluidelor ?? la motoru de piaggio ciao in 2 timpi

Anonim spunea...

Am si eu o probrema la o motosapatoare an 2t....porneste bine dar...cand ii an sarcina da rateuri an toba de esapament...ce poate fii?

Anonim spunea...

am un piagio in doi timpi,porneste greu la rece ,doar cu sprit iar dupa aceea pocneste in carburator si uneori in esapament,ce e de vina carburatorul ,amestecul aer carburant sau aprinderea electronica.

Anonim spunea...

Am o drujba husqvarna si dupa ce se incalzeste motoru incepe sa dea raterui in timp ce este in taiere sau cand o turez da sa moara

Anonim spunea...

Am o drujba husqvarna si dupa ce se incalzeste motoru nu mai tine relantiu ma puteti ajuta ?

Anonim spunea...

Iata ne confruntam cu tot felu de probleme cum ar fi rateuri , relanti ridicat sau inexistent , in sarcina motorul pierde puterea rotatiei , in gol se tureaza excesiv , si tot felu de probleme , oare dece toate aceste ...? Pentru a primi un raspuns la ceea ce te framinta vizavi de motorul in 2T dute pe http://discutii100ro.wordpress.com unde este un articol beton despre motoarele in 2T si poti pune o intrebare sigur ai un raspuns de la admin, nustiu ce sa zic dar eu am fost si am primit raspuns si am rezolvat problema motorului meu, incearca si tu prietene.

Anonim spunea...

,,,,,,,,salutare am un piaggio ciao in 2 timpi si as vrea sai maresc canalu de evacuarea a fluidelor ce sar intampla daca as face asta ?? am motoru de 49,27cm3,,,,,,,,,,,,Gresit, in citeva zile motorul este gata , dece? pe discutii100ro , o intrebare si vei vedea dece.... scuze la adminul acestui site dar , pe discutii100ro se primesc raspunsuri la intrebari , inca o data scuze de rigoare, dar nustiu cine a facut acest site , dar este tare ...bo ce sa zic , ok.

k.g. spunea...

Dragi Anonimi, Useri si Prieteni,

Acest site nu este un forum, ci un amarat de blog cu diverse aberatii,povestiri si lucruri imaginate. Nu am raspuns la toate intrebarile pentru ca nu le stiu pe toate.
Motorul este un lucru complex, pentru functionarea lui este necesar un raport exact intre benzina si aer. Daca acest raport nu este respectat este normal sa nu functioneze la parametrii normali, sa se tureze prea mult, sa consume mult, sa nu lucreze normal in sarcina.
Functionarea motorului depinde si de uzura organelor din interior, de circuitul uleiului si al apei, de punerea la punct, de circuitele electrice.

Anonim spunea...

Uite eu am cumparat o drujba de la moldoveni de pe piata , dupa vreo 3 ore de mers am oprito din nou sa o alimentez , si nu a mai luato , am gasit aceeasi problema la alt cineva care , a intrebat , in articolu mai sus si ma trimis la acea adresa , de discutii100ro , unde tipu zice ca a patit la fel , sa raspuns la aceasta intrebare si am reusit , ce sa zic , probabil aia au lucrat cu drujbe , oricum acest site este beton beton , sa ne documentam dar ,,,voi vorbiti numa de motoare si cum functioneaza , dar cind nuam scintee ce are drujba mea?

Anonim spunea...

cum se numeste acest sistem de ungere

Anonim spunea...

am o drujba alpina a350 porneste la jumatate de sfoara dar cand se incalzeste nu mai are putere se opreste va rog ajutatima

Anonim spunea...

Ce ulei trebuie folosit in amestec cu benzina si cat la ATOMIZORUL (PULVERIZAT CU MOTOR) 3WF-18-3

Anonim spunea...

Aberati la greu, incepand cu K.G.(din nestiinta) cu amestecul lui de 1:10 care daca il folositi, o sa topiti pistonul fiindca saraciti amestecul, nicidecum ungerea nu o sa fie mai buna.
Puneti mana si invatati daca vreti sa stiti, manuale se gasesc.

Sunt aici vreo 2-3 care au explicat exact, dar credeti ca v-a ascultat cineva?
"Ulei stilhl dinala rosu" "ulei huskvarna" "castrol" - treziti-va! fiecare firma are macar 3 tipuri: mineral, care ar trebui folosit doar in rodaj, si sintetic si semisintetic care sunt de folosit, dupa buget. Cautati codul de standard API-TC, TC+ JASO FC, JASO FD, vedeti ce inseamna.

Cel mai rapid distrugi un motor 2T daca nu ii pui ulei 2T, si a doua metoda cand ai ulei suficient, este sa-l turezi cat mai tare, in gol. In primul caz calezi motorul, in al doilea caz, iti explodeaza colivia cu role de la ambielaj, si o sa le smulgi cu patentul din piston.

Motorul 2T este viitorul desi toata lumea baga mana in foc ca motoarele 4T sunt mai bune si mai nepoluante, ca asa ne-au invatat "specialistii"
Vapoarele au motoare 2T diesel si exceleaza la putere, uzura maxima a cilindrilor de 7sutimi la 1000ore de functionare, poluare foarte mica comparativ cu puterea si tdw miscat.
Motorul OPOC in 2T in care investestesi Bill Gates este campion la kw/kg, e evoluat si nu are probleme de poluare, exceleaza din orice punct de vedere.

Motoarele in 2T sufera la ungere nu fiindca sunt in 2T, ci fiindca astea mici sunt simplificate si nu au sistem de ungere adevarat, ci ungerea se face prin barbotare.
Ia vedeti ca exista motoare in 2T cu ungere cu rampa de ulei, pompa de ulei si injectie de benzina in cilindru, si alea sunt fiabile exact ca motoarele in 4T, nici nu au ulei 2T in benzina asa ca arderea e identica, si atunci? Sunt mai proaste asa? Nu domnule, sunt de 2 ori mai usoare, de 3 ori mai simple, de 2 ori mai puternice si mai ieftine decat motoarele omoloage in 4T.

Pana atunci, poporul cumpara si zeifica ce i se da, adica motorul 4T.

Mie 2 timpi imi ajung, restul timpilor sunt pacaleala.

Viitorul tot motorul electric va fi, numai noi nu il vom prinde in forta.

k.g. spunea...

Mesaj catre anonimii cu pareri profesioniste.

Care este, concret, procentul de amestec benzina-ulei ?

Sa fim seriosi, nu comparam 2t cu motorul in 4 timpi. Nu cred ca 2t e pe vapoare, poate pe barci.

Daca vrei deplasare si nu conteaza timpul atunci alegi motorul electric. Daca vrei viteza alegi puterea termica.

Daca omului ii ajungeau 2 timpi nu inventa 4 timpi !!

Anonim spunea...

salut am un scuter aprilia scarabeo si numi porneste ori ce iasi face am anteles ca tr sa traga aer prin carburator pe la filtru la mine nu se antmpla asta ci al da afara va rog un mic sau mare ajutor . un raspuns la adresa costi133@yahoo.com

Anonim spunea...

salut am un scuter aprilia scarabeo in 2t si numi porneste ori ce iasi face am anteles ca tr sa traga aer prin carburator pe la filtru la mine nu se antmpla asta ci al da afara va rog un mic sau mare ajutor . un raspuns la adresa costy133@yahoo.com

Anonim spunea...

sa nu va puneti sa bagati 1 litru de ulei la 10 de benzina ca va distrugeti setu si se duce bujia foarte repede eu fac asa :
-ulei rosu bag 20grla litru de benzina
-ulei verde bag 33 gr la litru de benzina

Anonim spunea...

buna.am 14ani.am si eu o problema la drujba.incerc sa o pornesc si nu porneste doar daca tin acceleratia apasAta,se ambaleaza iar dupa aprox. 3,4sec.moare.incerc sa o pornesc si nu porneste doar dupa aprox.1min.si se intampla la fel.daca o las 30min.incerc din nou si porneste fara ca sa apas acceleratia, sta vreo 5 sec.si moare.moare incet,nu deodata.recunosc ca am umblat unpic la l si h.....care e problema?ma puteti ajuta?va multumesc.

Anonim spunea...

Cand am intrebat care ulei este mai bun si poate fi folosit pt. Trabant am primit un raspun foarte 'bun' adica evident 2T, asta stie si un copil dar eu am intrebat care este cel mai bun. Cel mai bun ulei 2T este Mobil 1 full syntetic, dar este intre 66 si 100 ron, proportia este de 30 ml/litru de benzina.Din pacate nu toate magazinele il pot aduce pt. ca nu prea exista in tara si este adus din afara,dat fiind faptul ca cererea esta foarte mica datorita pretului.

Anonim spunea...

cum se regleaza aprinderea la mobra hoinar???

Anonim spunea...

am un scooter piaggio runer 125 racire pe aer, cu motoru spart se poate monta un alt set motor de 180 cu racire pe apa se poate atasa pompa apa?

Unknown spunea...

Am o masina de tuns iarba cu motor benzina in 2 timpi. Am intors masina sa iau elicea jos ca lovisem ceva pietre si cand am vrut sa o pornesc(dupa ce am terminat treaba) se invartea extrem de greu. Dupa cateva ture de tras demarou incet, cu simt, am reusit sa o pornesc dar a scos ulei pe esapament si evident fum. La vre-o doua luni am aceleasi simtome dar fara sa intorc masina. A pornit greu azi (s-a invartit extrem de greu demarou), a scos ulei pe esapament. Trebuie sa o duc la service sau??? Care e motivul pt care se intampla asta? Multumesc anticipat?

Anonim spunea...

Am si eu un piaggio ciao,o pornesc fac o tura 2 cu ea si dp aceea cand se incinde motorul da rateuri si numai trage.Cine ma poate ajuta cu un sfat sa imi raspunda......multumesc anticipat!

Anonim spunea...

Fratilor nu mai stiti matematica,la Mobra amestecul asa scria in cartea tehnica 1/25 sau 4/100 adica 4%, adica 40 ml la un litru de benzina ,am un motocultor cu motor japonez Iseki KF 251 in 2 timpi,la care zice pe eticheta 1/20 adica 5/100 deci 5% sau 50ml la litrul de benzina
Scuze ca am facut calcule babesti ,este pentru cei ce nu au auzit de regula de trei simpla.

gygy26 spunea...

Am si eu un piaggio ciao,o pornesc fac o tura 2 cu ea si dp aceea cand se incinde motorul da rateuri si numai trage.Cine ma poate ajuta cu un sfat sa imi raspunda......multumesc

Anonim spunea...

P.M.S nu este reglat (aprinderea) sau este toba infundata,dar poate fi si bujia

Anonim spunea...

cat ulei se pune la un litru benzina pt o drujba stihl de 75 cm cubi ?

Voicu Nicodim spunea...

am o problema mare! ....am o drujba ruseasca si nu imi porneste scanteie face i-am pus benzina in capul pistonului a pornit ...am pus benzina in rezervor ...am pus benzina dinnou in capul pistonului am pornit-o a mers mult si bine ...;dupa ce am oprit-o am incercat sa o pornesc dinnou dar nu a mai pornit si nu mai porneste nici de cum

Anonim spunea...

ce spuneti de o distributie la motorul in 2 timpiin felul acesta
0 90 180 260 360
130.......195 (evacuare)
170......225 (admisie)
o fiind PMS
am facut liniar ca nu pot circular
astept pareri

Anonim spunea...

salut
am cumparat si eu o drujba,chinezarie.
am pornit-o sa ii fac rodajul si a mers foarte bine dar dupa ce am pornit-o sa tai cu ea mi s-a rupt sfoara de la demaror in timp ce ea mergea. am prins sfoara si iar s-a rupt. nu reusesc sa imi dau seama de ce mi se intampla asta. am schimbat capacul si a rupt si sfoara aia. ma poate ajuta cineva?

Anonim spunea...

Buna ziua, am si eu o intrebare. Am un motor de barca in doi timpi de 3,9 cai si am o problema cu el.Porneste, merge o bucata de timp apoi se opreste din senin. Imi poate da cineva un sfat?

Anonim spunea...

am o husqvarna 40 pe care am segmentato insa cilindrul are zgarieturi pe el si nu are putere in lemn ! ce ii pot face cilindrului sa refac compresia ?

Anonim spunea...


incercati sa alimentati motoarele 2timpi cu gpl

Anonim spunea...

daca nu aveti presiune de carter nu va mai chinuiti sa le reparati acasa, in service exista unelte speciale de verificare, mororul trbuie sa fie etans daca se astupa admisia si evacuarea

Anonim spunea...

am un cilindru uzat foarte vechi si nu gasesc altul no sa cumpar intrebarea este daca se pote repara si unde ? ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi motorul functioneaza scote; fum si cilindrul l-am desfacut si nu ma-i este lucios in iterior iar pistinul are niste zgarieturi pe lungime

Anonim spunea...

sal am si eu un mbk cu amestec automat ulei benzina eu am anulat si o fac eu dar de nu mai accelereaza trebe sa_l ajut eu dar ce nu inteleg am respectat cotele de ulei cu benzina oare ce are?

Anonim spunea...

Va salut,am si eu o problema cu o Drujba Stihl MS 180,nu imi sta la relanti,si daca dau de la jigler relantiul mai mare imi invarte si lantu,ce pot face sa stea la relanti fara sa mai cupleze ambreiajul. Va multumesc!!!

Anonim spunea...

Am facut ochii cat o ceapa cand am vazut scris la inceput ca pentru 10 l benzina trebuie 1 l ulei amestec,intr-adevar proportia variaza de la un motor la altul sau de la un producator la altul, dar in nici un caz atat de mult. Am Trabant din anul 1975 de cand m-am nascut. Eu am folosit pana acum Mobil 1 Racing full syntetic, la un litru benzina pun 30 ml ulei, dar din pacate acest ulei am inteles ca nu se mai fabrica si stocurile care mai sunt, sunt expirate. La ora actuala cel mai bun ulei pentru amestec (premix),este numai pentru amestec manual cu benzina, Motul 800 Factory Lyne dublu ester Road Racing(amestecul dat de producator este de: 33 ml ulei la 1 litru benzina. Am avut o gramada de motoare 2t dar nici unul nu avea prescris 100 ml ulei la un litru benzina, asa cum este scris la inceput.

Anonim spunea...

pe mine ma intereseaza cum se regleaza un carburator de drujba ,,,ma poate ajta cineva?

Anonim spunea...

Pentru Voicu Nicotin , acesta drujba este modelu 1 sau modelu doi cea cu rezervorul dreptunghiular am si eu una acsa , si am gasit ca are o gaurica mica la cilindru unde sufla aer catre carburator si aceea era infundata , si nu mai tragea benzina bine in carburator , chestie descoperita pe un blog ii se zice discutii100ro , am gasit aici ca terebuie sa cureti si carburatorul , si apoi porneste sigur , eu am reusit zbirnie , si nu am mai pornito de vreo 5 ani, mult succes.

Anonim spunea...

Ma fratilor ce tot va plingeti atita , intimplator am dat si eu peste site asta , e tare de tot , ma cam intereseaza tot ce tine de motoare de drujba , motoare cu 2 timpi , de motoreta de toate aleaalea , ma dar daca tot vreti va zic eu ce am descoperit mai sus , ca tot veni vorba de drujbe unde un anonim a trimis la DISCUTII100RO , este belea tare tata , drujbe si motorete la greu .

Anonim spunea...

daca filtru de aer este fisurat si a intrat rumegus pe acolo ce se intampla?

Anonim spunea...

Am o motocoasa bc 433b porneste dar in sarcina nu dezvolta putere pur si simplu se operate motorul.va rog sâni dați un răspuns .multumesc

Florin spunea...

Salut! Am un scuter chinezesc "Daelim" si de curand am schimbat pistonul si segmentii dar nu mai vrea sa porneasca deloc! Am impresia ca nu isi mai trage nici benzina deoarece bujia este uscata uscata..! Ce parere aveti? stima!

Florin spunea...

Am uitat sa mentionez ca motorul este de 49cc in 2t!

Anonim spunea...

buna seara am o problema daca ma poate ajuta cineva am o motocositoare matorul este pe benzina dar isi ea singura ulei dar din gresala am bagat benzina cu amestec si nu mai porneste se mai poate repara?

Unknown spunea...

salut am si eu o problema cu un motocross suzkui rm 250 in 2t si anume imi curge ulei pe langa toba din cilindur,adica cel din amestec curge pe langa toba cam 3 picaturi pe zi cand e oprita,knd merg cu ea nu stiu...cum pot remedia situatia?

Unknown spunea...

salut am o drujba sthil ms 180 cand o pornesc dupa cateva secunde se opreste ,dupa mai multe ancercari porneste dar foarte greu si cand o bag an sarcina se opreste ,mentionez ca am curatat si carburatorul si degeaba, ma poate ajuta cineva.multumesc

Anonim spunea...

salut am schimbat si eu rulmenti la biela motocoasei pe benzina in doi timpi si nu stiu sa o pun la punct (pozitia pistonului ) sau aprindera.
ajutatima va rog mult.multumesc

Anonim spunea...

salut am schimbat si eu rulmenti la biela motocoasei pe benzina in doi timpi si nu stiu sa o pun la punct (pozitia pistonului ) sau aprindera.
ajutatima va rog mult.multumesc

Anonim spunea...

salut am schimbat si eu rulmenti la biela motocoasei pe benzina in doi timpi si nu stiu sa o pun la punct (pozitia pistonului ) sau aprindera.
ajutatima va rog mult.multumesc

Anonim spunea...

salut am schimbat si eu rulmenti la biela motocoasei pe benzina in doi timpi si nu stiu sa o pun la punct (pozitia pistonului ) sau aprindera.
ajutatima va rog mult.multumesc

Anonim spunea...

salut am schimbat si eu rulmenti la biela motocoasei pe benzina in doi timpi si nu stiu sa o pun la punct (pozitia pistonului ) sau aprindera.
ajutatima va rog mult.multumesc

Anonim spunea...

salut am schimbat si eu rulmenti la biela motocoasei pe benzina in doi timpi si nu stiu sa o pun la punct (pozitia pistonului ) sau aprindera.
ajutatima va rog mult.multumesc

Anonim spunea...

salut am schimbat si eu rulmenti la biela motocoasei pe benzina in doi timpi si nu stiu sa o pun la punct (pozitia pistonului ) sau aprindera.
ajutatima va rog mult.multumesc

Anonim spunea...

salut am schimbat si eu rulmenti la biela motocoasei pe benzina in doi timpi si nu stiu sa o pun la punct (pozitia pistonului ) sau aprindera.
ajutatima va rog mult.multumesc

Anonim spunea...

salut am schimbat si eu rulmenti la biela motocoasei pe benzina in doi timpi si nu stiu sa o pun la punct (pozitia pistonului ) sau aprindera.
ajutatima va rog mult.multumesc

Anonim spunea...

Salut,vezi peaxul din partea volantei are un canal de pana.Pune volanta in canalul de pana.Vezi cum pui platoul electronic ca sa iti dea scinteia la PMS.

Anonim spunea...

buna ziua tuturor..ma numesc Marian .am cumparat o drujba mccullok an urma cu 4 ani si am umblat la carburator..cum o mai reglez ?

Anonim spunea...

buna ziua am un sthill ms180 merge totul al ea dar can ii dau drummu sta accelerata si nu se opeste lantu cand o las la relantiu ... ce trebuie sa ii fac a si aerul al carburator e inchis daca il deschid merge mai tare lantul ?? VA ROG HELP

Anonim spunea...

CIT ULEI DE AMESTEC SE BAGA LA UN KG DE BENZINA LA O DRJBA CHINEZEASCA ?

Anonim spunea...

multi zic ca drjbele chinezesti nu sut bune . dar eu sunt multumit de ea . nui mare diverenta intre ea si stil sau husvarna . are 2 segmenti pe piston si ce are stilul sau husvarana ,asa are si a mea .difera doar numele .

Anonim spunea...

salut..a-mi puteti dspune cum se regleaza carbratorul la drujba mcculloch??multumesc

Anonim spunea...

Salut...am o drujba Sthil MS181...are o luna de zile si nu isi face ungerea lantul...nu am avut timp sa o duc la service si acum cand sa o pornesc dupa 2 saptamani in care nu am folosit-o merge f greu demaroul si nu o pot porni...de la ce poate fi??multumesc.

mihai spunea...

sal!ao o drujba chainsaw5200.am scimbar pistonul si segmentii la ia.porneste f.binemerge f.bine dar dupa 3taieri cand se incalzzeste se reduce puferea pana la oprire.daca stie cineva de acest simtom il rog sa_mi spuna si mie ...

mihai spunea...

ce am obbservat e ca imi impusscs si pistonul pe parteea cu evacuarea ...de ce???zamestscul il fac 1lbenzina cu 40g ulei.. .

mihai spunea...

vezi surubul de reglaj debit ulei.acesta se afla pe partea cu ambreajul dar sub drujba.mai dai debit.in leg.cu demarorul...pot fi mai multe cauze.

Anonim spunea...

Salut , uite o descoperire de calcul al retetei de amestec,si sa-mi ziceti si voi daca este bine asa.
Pe Discutii100ro un blog ce o fi , intreaba unu daca reteta 1/50 poate fi folosita la toate drujbele , pe a lui avea 1/40 .
Raspunsul era acesta , pai daca ai 1L/benzina = 1000mL impartit la 50 = 20g ulei/Litru , iar 1000mL impartit la 40 = 25g ulei/Litru deci dupa aceste calcule , nu putea sa foloseasca 1/50 in loc de 1/40 , dar voi ce ziceti sint bune calculele astea

Anonim spunea...

Scanteia are loc inainte de PMS, si dupa PMS la relanti.

Anonim spunea...

Salut!
Am si eu o aprilia scarabeo motor de 100 in 4T si nu stiu ce ulei trebuie sa ii bag.
Imi spuneti si mie va rog frumos ce ulei sa bag in el si daca este bun uleiul Castrol Magnatec.

meccip spunea...

Nu mai e cum era odata dar e printre cele bune. Baga Castrol cu vascozitate 5W..... sa fie mai subtire.

Anonim spunea...

10W-40 nu este bun?

meccip spunea...

10W e mai gros decat 5W. Daca motorul are uzura peste 50000 Km poti sa bagi 10W.

Anonim spunea...

bai nene,eu am o mobra si pun juma de kil ulei pe 2 kile benzina .Porneste dupa 200 de pedale si nu te mai vede omul de fum.Da' isi face sigur ungerea...

Anonim spunea...

daca producatorul motorul spune 1:25 adica 40 ml, de ce toata lumea recomanda 25 ml? va rog frumos, cum e bine?

Anonim spunea...

Eu pun 30ml la un litru de benzina ca sa se faca ungerea mai bine.e vreo problema??

Anonim spunea...

am si eu o drujba chinezeasca cu ceva probleme:nu prea am respectata amestecul de ulei am pus intotdeauna mai mult.nu am taiat cu ea decat 3 metri de lemn.nu porneste decat dupa 30 40 de sfori.nu se accelereaza decat progresiv si foarte repede.nu mai vorbesc ca nu am sanse sa tai cu ea nimic.am desfacut carburatorul si lam curatat eu si tot lafel se comporta.se mai poate repara?sa fie cumva secmentii?multumesc anticipat

Anonim spunea...

am si eu o motocositore agria 1300 si nu mai porneste da scanteie la bujie se alimenteaza oare sa fie din cauza ca am pus prea mult ulei in benzina?

Anonim spunea...

Porneste greu datorita lipsei de benzina in carburator. posibil carburator infundat pai tras pe filtru de aer bagat in plutitorul carburatorului . ducand astfel chiar si la ruperea sfoarei ! , se trage 1 data de 2 ori si la a 3 poc se trage repede sfoara . asta insemnand ca ai ceva in carburator ori ai lasat filtru de aer a cazut praf ceva ori ai vre`u pai ceva acolo verifica bine simptome daca ai carburatorul infundat dupa 2-3 km se opreste porneste greu da rateuri din cauza ca nu are suficienta benzina cand se forteaza sa traga trage multa si apoi lipsa adica ai ceva pe jiglere. verifica si revino iarasi . !

dan spunea...

imi trage manerul la motocultor peste cap da cu el brusc si se opreste in mers ce sa fac ?

Anonim spunea...

Am o motocositoare agria 1300 o porneste dar merge inecata nu se tureaza la maxim si imi inegreste bujia in decurs de 2,3 minute. are un robinet in partea stanga jos cand il sesfac imi curge benzina care nu o arde.sa fie din cauza la motor si segmenti sau din carburator rog sa ma ajute cineva

Anonim spunea...

sa fie din cauza segmentilor sa nu mai faca compresie si sa no mai arda si sa mio arunce jos?

Unknown spunea...

Imi spuneti si mie va rog daca e necesar sa amestec benzina cu ulei la un scuter care are baie de ulei si racire cu apa?.motorul nu stiu in cati timpi e... multumesc

Unknown spunea...

motorul e de 49cm3. pana acum puneam ulei in benzina, dar porneste greu si cam scoate fum

Anonim spunea...

Interesante discutiile pe acest site , cu respect adminului pentru aceasta pagina , in alta ordine de idei stimate domn , am adaugat o trimitere spre al tau site , in speranta ca este reciproca cauza , sa sustinem motoru in 2 timpi si cititorii pasionati pentru acest motor , cu stima Cristian de la Discutii100ro.com , te astept in vizita .

Anonim spunea...

Drujba sthil se depune foarte multa calamina la carburator de ce?

Anonim spunea...

Verifica bobina poate nu iti da curent sau fura pe undeva...

Anonim spunea...

Salut,
Am cumparat o drujba sthil ms181 de o luna si am folosit-o la taiat de blăni uscate pentru diferite lucrari. Am observat ca se tot unge de ulei pe toba si pare ca arunca pe unde iasa fumul. Care sa fie cauza? Nu am mai avut drujba pana acum si parca la alti nu am vazut asa ceva.

Anonim spunea...

Ai bagat mai mult ulei decit trebuie?

Anonim spunea...

Ai bagat mai mult ulei decit trebuie?

Anonim spunea...

O siringa de 10 ml la 1 l de benzina, sper sa nu gresesc.

Anonim spunea...

poate se prelinge dela orificiul dela ungerea lantului

Anonim spunea...

nu are cum, se vede ca pe unde iasa fumul ramane uns cu ulei si mai sunt pe toba 2 cleme de prindere sau ce sunt, se vede si pe acolo ceva ulei.

Anonim spunea...

daca este uleiul curat poate ai rezervorul cu ulei pentru lant fisurat iar daca este ulei negru ars toba de esapament poate avea o cavitate unde se aduna,dar mai bine uitate pe youtube la w.w.w Cosmin Nertan si scrie ce vezi si dua aceea iti spun cine sint

Anonim spunea...

mai bine scoate uleiul din rezervor ,umplel cu benzina punei busonul, rastoarno in toate pozitiile si trebuie sa se vada pe unde curge

Anonim spunea...

Nu este ulei de lant, este ulei ars (negru) si se vede clar ca iasa de unde v-am zis. O sa incerc sa pun si o poza. Cand o sa am drum o sa merg la magazinul de unde am luat-o sa le explic care e treaba si daca e ceva o duc ca am garantie.

Unknown spunea...

am o motosapa si da rateuri, merge ce merge apoi da rateuri si se opreste, de ce..?

Unknown spunea...

motosapa porneste normal,dar dupa vreo 15-20 de metri da rateuri si se opreste...

Anonim spunea...

Am bagat 1 litru de ulei in 10 litri de benzina si nu imi mai porneste ce fac? Am scos benzina din rezervor(1.5 litrii) si am bagat benzina fara uleisa o diluez pe cea din carburator. A mers 5 minute si dupa aia am turato si s-a oprit, nu mai pot sa trag de sfoara ca nu e invirte. Am scos bujia si am dat in piston cu o surubelnita si ciocan de cauciuc, misca numai un pic si zgarie. Pot sa-i bag ulei pe acolo? Se mai vindeca?

Anonim spunea...

Ai gripat motorul sau sa spart segmentii

Andrei Admin spunea...

Salutare. Vad ca sunt multi pe aici care nu cunosc tehnica si functionarea motorului in 2 timpi. Va invit pe blogul meu. Acolo aflati cum functioneaza un motor. Daca aveti nelamuriri,intrebari,puteti sa contati pe mine. Va ajut cu placere. Putem discuta acolo subiecte care va intereseaza,ce nu stiti... va astept ! https://motoare2timpi.wordpress.com/

Anonim spunea...

motorul in 4 timpi face aprindere odata la doua ture

Anonim spunea...

motorul Honda de irigat face de 2 ori scinteie la 2 ture

Anonim spunea...

salut imi spuneti si mie de ce se arde bujia dupa 2.3ore de functionare la motocoasa?

Anonim spunea...

ce anume se arde?

Anonim spunea...

ti se arde electrozi?combustibil cu ardere puternica sau calitatea proasta a bujiei

Anonim spunea...

salut imi spuneti si mie dece motoru de la motocasa piere din putere si dece cateodata nu imi da benzina

Anonim spunea...

Poate ai sorbul din rezervor obstructionat

Anonim spunea...

Salut am si eu un motofierastrau made in china no name bolian si nu porneste doar cu soclul pus si cand il iau se opreste instantaneu am incercat sa o pornesc si fara soclu dar o tineam accelerata si pornea dar cand vroiam sa o las la relantii se oprea imi puteti spune ce are si ce as pute sa fac ? Va multumesc.

Anonim spunea...

Am o drujba EINHELL, de vreo 4 ani, pe care o folosesc vara , la tara. La un moment dat n-a mai pornit. Am gadilat-o peste tot si a-nceput sa porneasca (numai dopa ce sta vreo ora dupa repetate incercari de pornire nereusite) dar dupa ce se consuma benzina cu care i-am facut amorsarea prin pompa de amorsa, moare, vizibil nealimentata. Am ajuns la celebrele titluri "Cine-i de vina" si "Ce-i de facut". Mii de multumiri pentru eventuale sfaturi!

Mihai Lungu spunea...

poate ai o fisura pe conductade alimentare

Anonim spunea...

Salut am si eu o problema am o motostropitoare motor in 2 timpi iam schimbat pistonu si nu porneste cand dau so pornesc pocneste toba si nu porneste

Anonim spunea...

[„NEcaz identic cu al amicului care zicea "Am o drujba EINHELL, de vreo 4 ani, pe care o folosesc vara , la tara. La un moment dat n-a mai pornit. Am gadilat-o peste tot si a-nceput sa porneasca (numai dopa ce sta vreo ora dupa repetate incercari de pornire nereusite) dar dupa ce se consuma benzina cu care i-am facut amorsarea prin pompa de amorsa, moare, vizibil nealimentata." Am gadilat-o de zeci de ori, i-am inlocuit filtrul de benzina, conducta de alimentare a pompei de amorsare, am incercat cu amestec mai bogat in ulei, am incercat cu benzina cu cifra octanica 99... Mi-a mancat sufletul! Am disecat de-a fir a păr instructiunile traduse (cu aiureli) in limba romana, incercand sa aflu "Cine-i de vina" si "Ce-i de facut".Dar degeaba. Porneste extrem de greu, iar dupa ce se consuma benzina data de pompa de amorsare, moare!!! Mii de multumiri pentru eventuale sfaturi! Daca s-ar putea, as da si de baut!”]

Unknown spunea...

Trag de sfoara sacadat, sa pornesc motocoasa. La fiecare PMS se opinteste si nu ma lasa sa trag lin de sfoara.
Pot fi contacta la vasilemet@gmail.com
Cu respect, Vasile

Unknown spunea...

Folositi ulei PetroCanada!
Este o minune de ulei! Il recomand tuturor!
Cu stima!

Mihai Lungu spunea...

pentru 2 timpi sau 4? si unde se gaseste?

Anonim spunea...

salut am un jetski yamaha in 2 timpi 3 pistoane si 2 buji se uda si nu merge bine stie cineva din ce cauza nu merge bine

Mihai Lungu spunea...

daca unul functioneaza inseamna ca ori nu dau scanteie sau e o problema la aprindere

Admin spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
bobo... spunea...

Vad ca tu pui întrebări tu rasp

Unknown spunea...

Va salut am si eu o drujba husqvarna si inaite de a o porni are un buton de amorsare acel buton nu se mai umpla cu benzina ce trebuie sa ii fac????

Anonim spunea...

Verifica carburatorul (exista set de reparatie) si filtrul se benzina. Se scoate bujia, se toarna putina benzina in capul pistonului si se porneste. Daca se opreste in citeva secunde inseamna ca nu-i vine benzina.

Unknown spunea...

Va salut am si eu o drujba stil chineziasca si are doua probleme cand o bag in sarcina nu mai trage si dupa ce se Incalzeate nu o mai pot porni.ma poate ajuta si pe mune cineva?

Unknown spunea...

Va salut am si eu o drujba stil chineziasca si nu mai trage cand o bag in sarcina si nu stiu de ce

Unknown spunea...

Va salut am si eu o drujba stil chineziasca si nu mai trage cand o bag in sarcina si nu stiu de ce

Unknown spunea...

tot intrebau oamenii aici cu momentul scanteii. de regula cu aprx 3-4 mm inainte ca pistonul sa fie urcat complet, si nu dupa

Anonim spunea...

Stimate domn, 2% inseamna 400ml la 20 litrii de benzina, adica un raport de 50:1, ce spui dumneata inseamna 5% respectiv un raport de 20:1, ceea ce este extrem de mult. Degeaba lucrezi de peste 20 de ani cu motoare in 2T daca ai invatat prost si nu ti-ai perfectionat cunostintele. Asta nu inseamna pricepere, ci dezinformare !
Producatorii cer in general raport 25:1 pentru scule chinezesti sau 50:1 pentru scule cu renume (de calitate). Puneti mana pe manualele de utilizare si nu mai cititi tot ce viseaza unul-altul daca vreti sa fiti profesionisti.
Am fost azi in supermarchet sa iau ulei si am luat rosu, si imi spune operatorul ca ar trebuii albastru daca are motor de huqsvarna, si i-am spus ca in manual nu scrie nimic de culoare. A intrat pe internet si a cautat manualul sa-mi arate mie,si s-a cinvins ca aveam dreptate. Dupa care mi-a spus urmatoarele cuvinte "Se intampla foarte rar ca manualul sa fie citit de client, toata lumea lucreaza din auzite".

Unknown spunea...

Salut am o Husquvarna 356 din nu știu ce motiv a inceput să scoata foarte mult fum de culoare albastra, am incercat sa schimb benzina si cantitatea de ulei de amestec folosită , dar încă nu s-a remediat problema

Anonim spunea...

ULEIUL CEL MAI BUN pt motoare in 2 timpi este fullsinteticul STIHL HP ULTRA ce costa 130 RON LITRUL pistonul ramane oglinda si fumul e aproape inexistentt..toparlanetii semianalfabeti ce pun ulei la 7ron =1/2 litri panarama de la toate magazinele chiosc cu alti vanzatori semianalfabeti tehnic...au distrus toate motoarele inainte de vreme.......cu acest ulei se taie cu drujba in CANADA mii de hectare de padure NUMAI cu drujbe STIHL profesionale...nu circoteci de hobby sau panarame China...

Anonim spunea...

Motoarele 2t sunt f pretențioase, deși toți românii au impresia că știu să repare o drujba/scuter/motocoasă.. dacă vreți să nu aveți probleme și să nu futeți motorul, sa va tina drujba/scuterul o viața va sfătuiesc așa:

1. Sa folosiți ulei de amestec de firma, macar semi-sintetic sau macar de firma dacă e mineral, nu din ăla nașpa la 6 lei

2. Să aveți grijă că amestecul sa fie cel corect, nici prea bogat, nici prea sărac.. in amandoua cazuri futeți motorul..

3. Toba sa fie buna, curată, și nemodificata (in cazul scuterelor nu va apucați sa o modificați că sa tragă mai tare.. futeți motorul iremediabil).. toba este de importanta majora la 2 timpi..

Și ar mai fi altele, dar daca respectați cele 3 sfaturi garantez că drujba aia pe care o țineți cu mândrie in garaj va va ține cel puțin 20 de ani

Anonim spunea...

Salut,cine mă poate ajuta cu adrese de producători motoare 2 timpi,preferabil mailuri.Contact l nr.0768445552

Piese drujba spunea...

Daca e cineva interesat de piese de schimb pentru motoare in 2 timpi (piese de drujba Stihl, Husqvarna, Partner, chinezesti, etc) puteti sa intrati pe site-ul www.terramotors.ro

Anonim spunea...

Sall nu trage lantul motorul merge dar cind intra în sarcina nu trage?

Unknown spunea...

este 4 mm inainte de OT.
eu masor cu subleru .
spor la treaba

Unknown spunea...

Toba nu are rol de întoarcere a gazelor. Minciuni.

Anonim spunea...

Buna ziua. Am un motor de Rotax de 200cmc/6 CP . Pana acum ceva vreme a mers foarte bine,dar de la un timp porneste ,sta la relanti ,dar daca il turez merge 'gatuit'. Am curatat carburatorul, am verificat toba care este curata, am schimbat garniturile de la cilindru si de la capacul chiulasei si la fel. Acum cred ca l-am bulit definitiv pentru ca a am desfacut partea de aprindere si nu prea stiu sa o mai pun la loc. am rugamintea ,daca este cineva care se pricepe sau are vreo schema privind aprinderea la acest tip de motor, sa imi dati cateva sfaturi privind repozitionarea aprinderii si a posibilelor cauze in ceea ce priveste functionarea neconforma a motorului. Multumesc.

Mihai Lungu spunea...

Pune 2- 3 straturi de hirtie intre polii magnetici si ferosiliciu ca să reglezi distanta să nu frece după aceia,iar mersul infundat si gituit e din cauza filtrului infundat.După ce il faci să pornească scoate filtrul si vei vedea că altfel va merge si va gistiga putere

Ovidiu spunea...

Salut! Am o drujba chinezeasca,noua ( champion) . Cu motorul oprit, cind o ridic in pozitie verticala curge brnzina ! De asemenea,in pozitie normala, fara motor pornit, se scurge uleiul! Asta de la bun inceput! Ce ar putea fi, cum s-ar putea remedia ! Multumesc!

Unknown spunea...

Va salut! am o motocoasa Hirth din anii 50, in 2T.Vreo 250cm3. Am restaurant-o anul trecut.A mers ok. Acum porneste f greu si scoate fum, inegreste bujia.Si cu benzina in capul pistonului tot nu porneste. Am verificat scanteia,are loc inainte cu 5mm ca pistonul sa ajunga in PM. Compresie are. Are un robinet jos la carter, banuiesc ca are rol de aerisire cand e motorul inecat.Daca deschid robinetul dupa pornire, motorul merge mai turat si fara fum...Amestec prea bogat? Initial avea bujie mare M18, Apoi,dupa ce nu mai pornea am facut adaptare la bujie normala M14. Asa ca..scanteieste benzineste dar nu porneste.

«Cel mai vechi ‹Mai vechi   1 – 200 din 211   Mai noi› Cele mai noi»

Trimiteți un comentariu