Motorul în doi timpi

Motoarele în doi timpi se folosesc la drujbe, skijet-uri, motosape, bărci şi alte maşinării de dimensiuni mici. Avantajele acestor motoare sunt:

  • nu au supape, ceea ce simplifică construcţia şi sunt mai uşoare
  • aprinderea bujiei se face o dată la fiecare rotaţie, în comparaţie cu motorul în patru timpi unde aprinderea se face o dată la patru rotaţii. Asta duce la o putere mai mare de explozie
  • poate lucra în orice poziţie, şi asta poate fi important în cazul unei drujbe
În continuare am să încerc o explicaţie a funcţionării motorului în doi timpi. Să începem de la punctul exploziei, când s-a făcut compresia amestecului combustibil/ulei (am spus amestec de combustibil cu ulei, pentru că astfel de motoare funcţionează numai cu amestec de combustibil cu ulei într-o anumită proporţie, uleiul asigurând ungerea angrenajelor în mişcare). În capătul pistonului are loc scânteia, ceea ce duce la aprinderea combustibilului şi implicit coborârea pistonului care produce o mişcare de rotaţie prin intermediul sistemului bielă-manivelă. În acelaşi timp, coborârea pistonului, duce la apariţia unei presiuni asupra amestecului de combustibil/ulei, aflat în camera arborelui cotit. Asta duce la împingerea lui în camera de ardere, unde, pentru a ocupa întreaga încăpere, va evacua gazele arse. Arborele cotit, aflat într-o mişcare de rotaţie, forţează pistonul să se deplaseze spre capătul cilindrului formând compresia. În acelaşi timp, în partea opusă pistonului, se creează un vid, ducând la deschiderea unei valve prin care se permite accesul amestecului combustibil/ulei în camera arborelui. Urmează scânteia/explozia, şi, se reaia ciclul prezentat mai sus.
Se numeşte motor în doi timpi pentru că există un timp de compresie-admisie şi unul de explozie-admisie-evacuare, în comparaţie cu un motor în patru timpi unde, admisia, compresia, explozia şi evacuarea, se fac pe rând.


Deci, motorul în doi timpi este uşor, simplu, costă mai puţin şi produce de 2 ori mai multă putere. De ce nu se foloseşte şi la autovehicule ?! Pai, din aceste motive:

  • durata de viaţă este considerabil mult mai mică, asta din cauza lipsei de ungere, la parametrii normali, a angrenajelor
  • uleiul folosit pentru amestec este destul de scump, aproximativ, la 10 L combustibil se foloseşte 1 L ulei
  • datorită apariţiei uleiului în combustibil, arderea nu se face în totalitate şi va rezulta un consum mare de carburant
  • una peste alta, avem şi poluare mare

>> Vrei tehnică??..... Încearcă aici:

211 comentarii:

«Cel mai vechi   ‹Mai vechi   201 – 211 din 211   Mai noi›   Cele mai noi»
Anonim spunea...

E posibil să ai prea mult ulei in benzină.Ai verificat dacă semeringurile de pe paliere etanșează?fă in asa fel să ai scinteia cu 0,5 inainte dePMS

Unknown spunea...

Salut!Am o motocoasa rotakt mf 360 și pana acum ceva timp mergea normal dar într-o zi am oprit-o și după când am încercat sa o mai pornesc nu a mai pornit.Se trage foarte greu de sfoară(compresie prea mare),dacă îi scot bujia merge ușor.Ce poate sa aibă?

Anonim spunea...

Salutare!Am un rotakt mf 360.A început sa se învârta foarte greu motorul cred ca are compresie prea mare și nu pornește,îmi smulge sfoara din mana,dacă îi dau bujia jos se învârte ușor.Ce poate avea?Mulțumesc!

Unknown spunea...

Cu cat timp? Mulțumesc!

Voicu Ionel spunea...

Am o motocoasă Micul fermier am făcut amestecul benzina ulei 25ml/1l benzina amvazut că aveam uleiul expirat și am văzut că pornește foarte greu și pierde amestecul de benzina și ulei pe la carburator?îmi spuneți și mie este din cauza uleiului expirat?

Adi spunea...

Am o motocoasa McCulloch ramasa de la tatal meu si am incercat sa o folosesc. Am alimentat-o la fel ca pe alta care o avea (benzina+ulei 50/1) si dupa cateva incercari am reusit sa o pornesc. In clipa in care trag de sfoara, se invarte automat si firul care taie - la fel de incet sau repede dupa cum trag de sfoara (asa trebuie sa faca?). In clipa in care porneste, pare sa mearga foarte bine, se tureaza normal dar in clipa in care incerc sa tai iarba moare, ca si cum nu are putere. Ce poate fi de vina?

Unknown spunea...

Mai trebuie un pic de benzină.Aveti un jigler în carburator deasupra furtunelor îl mai deschideți un pic.

Unknown spunea...

dr ce nu are putere motorul și moare când accelerez?

Cătălin mecanic spunea...

Buna seara am si eu o problema majora la un motor de honda gx690 , ami baga benzina in baia de ulei si dupaia mio arunca pe epurator in carburator , avezi idee de ce din ce cauza ? Multumesc

Mihai Lungu spunea...

Ești cumva de la camera ascunsa?cum să bagi benzină în ulei într-un motor in 4timpi?cu aruncatul pe epurator e cași cum ai avea baia plina,doar la motorul in doi timp se adaugă ulei in benzină

Anonim spunea...

La motocicleta, scanteia trebuie sa aiba loc cu un mm inainte de a ajunge pistonul la p.m.superior.Eu asa stiu.

«Cel mai vechi ‹Mai vechi   201 – 211 din 211   Mai noi› Cele mai noi»

Trimiteți un comentariu