Motorul cu abur

Prin 1705 Thomas Newcomen inventează motorul cu abur (aşa se zice, ştii cum e, poate l-au inventat alţii dar nu s-au făcut remarcaţi), dezvoltat ulterior de către James Watt în 1769, este folosit în transportul pe uscat şi apă, în fabrici pentru mişcarea diferitelor agregate, chiar a făcut posibilă tipărirea de ziare şi alte chestii care îmi scapă momentan.

În rândurile ce vor urma am să încerc o explicaţie a principiului de funcţionare. Motorul cu abur urmăreşte transformarea de energie termică în energie de mişcare. Acelaşi lucru urmăreşte şi motorul maşinii tale cu care mergi să bei o cafeluţă în mol sau te duci la uzină, dar care e diferenţa dintre cele două ?! Sună bizar comparaţia, având în vedere că motorul cu abur s-a inventat acum 3 secole. Deci, această maşinărie este un motor în doi timpi, fără ungere şi cu ardere externă pentru că arderea se face într-un boiler, format din două camere; într-o parte are loc arderea combustibilului solid (lemne,cărbuni..) iar în alta se introduce apă. Conform fizicii studiate în şcolile în care obişnuiam să o ardem când eram tineri, în urma încălzirii peste temperatura de fierbere, apa se transformă în abur ceea ce duce la o creştere a presiunii în boiler. Prin intermediul unor conducte, aburul aflat sub presiune, este introdus în interiorul cilindrului unde împinge un piston până la o anumită poziţie. Pe de altă parte, o tijă aflată în continuarea pistonului, antrenează nişte angrenaje formând o mişcare de rotaţie precum şi deschiderea/închiderea unor supape ce permit evacuarea aburului destins, şi admisia aburului sub presiune pe o altă parte a pistonului forţându-l să revină în poziţia iniţială (acţiunea se reia, astfel pistonul se mişcă înainte şi înapoi).

11 comentarii:

Anonim spunea...

iur

Anonim spunea...

trebuie luata in considerare neolonomia ca fenomen ,in cadrul miscarii termice a aburilor

Anonim spunea...

La Batozele vechi pentru treieratgrau ,orz, ovaz ,sau decorticat porumb ,si s-au folosit ecuatiile caldurii in parte datorate prof.phd.Mircea H .Orasanu ,cu aplicatii la motorul cu aburi cu biela manivela a lui Rankine , si la locomotivele cu aburi ,aceste motoare aveau o putere uneori cu mult mai mari decat cele electrice,

k.g. spunea...

sincer sa fiu nu inteleg nimic din ce spui. spre exemplu nu inteleg ce inseamna "neolonomia". eu zic sa iti aduni gandurile si sa postezi din nou un comentariu intreg, ulterior vor fi sterse cele care nu se inteleg.

multumesc pentru intelegere.

Anonim spunea...

:))
"neolonomia" se refera la proprietatea matematica a unei functii complexe de a fi "ne olonoma". E proprietate teoretica, nu este fenomen ...
Eh, chestii de prin anul II de facultate ...
;)

tutancamon, stii deja care ...

Anonim spunea...

Anonim spunea...
"
La Batozele vechi pentru treieratgrau ,orz, ovaz ,sau decorticat porumb ,si s-au folosit ecuatiile caldurii in parte datorate prof.phd.Mircea H .Orasanu ,cu aplicatii la motorul cu aburi cu biela manivela a lui Rankine , si la locomotivele cu aburi ,aceste motoare aveau o putere uneori cu mult mai mari decat cele electrice,

26 octombrie 2009, 22:29
"
Dar, chiar, ... Care sunt ecuatiile caldurii ? Ca in aceste momente, nu-mi aduc aminte ...

Oricum se pare ca pe aici misuna niste motoristi.
;)

Hello guys !

tutancamon, evident ...

Anonim spunea...

asa cum se stie neolonomia este in primul rand un fenomem fizic ,si pune in evidenta instabilitatea materialelor ,si vitezelor lor in cazul depla sarilor sau vitezelor, este prinsa si ca un as pect matematic,dar apare si in cadrul ecuatiei caldurii, adicca o relatie cu derivate partiale de ordinul intai si doi aplicata la functionarea locomotivelor cu aburi numite Pacific, si descoperite numai in Europa de est ,ea a fost descoperita de acad.v.Vilcovici, [rof.phd.Mircea H.Orasanu

Anonim spunea...

astfel datorita acad.Vilcovici ,prof.phd.Mircea H.Orasanu au fost puse in practica si concepute ecuatia caldurii, neolonomia ,si aplicate la masinile cu aburi necunoscute in occident ,si tramvaiele cu aburi,inexistente in Europa de vest,sau in Usa,unde s-au folosit alte mijloace , dar predarea lor a fost interzisa de Ministerul Educatiei ,curtea constitutionala ,si boc ,intrucat depaseau puterea de intelegere a occidentului preocupat mai mult de afise ,si au trimis echipe de investigatii care nu se stie dece n-au reusit mare lucru,intrucat relatia pe care au gasit-o nu functiona in mana lor ,ci numai cand era de fata prof.dr.Nicolae i .Marinescu cu materiale neolonome,dar si ortotrope;in acelasi timp,fapt care l-a suparat pe basescu dar a gasit intelegere la Antonescu

Anonim spunea...

sint satul de tehnica, dar sincer spun ca deabi acuma am inteles mai exzact acest simpu principui al motorului cu abur, este cam cum ne stoarcem creieri sa perfectionam ceva iar dupe ce acel ceva la perfectionat altul si ne explica cum a facuto, apoi exclamam a daaa da este si normal sa fie asa
Multumesc o sa ma apuc sa construiesc unul, inca odata Multumesc

Anonim spunea...

date draq

Anonim spunea...

Ajutatima va rog cu un plan de constructie al unui motor cu aburi cu doi cilindri pentru un navo model o adresa de net unde pot sa- l gasesc va multumesc cu stima si respect

Trimiteți un comentariu