Amintire dintr-o noapte




În noaptea de catifea
când şi luna adormise
o lumină se zărea
slabă printre manuscrise.


Bufniţa, singura trează,
e nedumerită foarte.
intrigată se aşează
lângă poet, pe o carte.


Şi îi pune o-ntrebare:
"Nu-ţi fie cu supărare
Ce tot scrii? Vezi viitorul?"
Sec, poetul îi răspunde:
"Bufniţă, ia-ţi iute zborul!"


Supărată că-i gonită
se zburleşte arogant:
"Dacă nu-s binevenită,
şi nici la vorbă poftită,
mă retrag pe creanga mea.
tu rămâi pe-a dumneata".


K.G. nici n-o asculta
stă vârât între hârţoage
uneori mai ridica
uşor capul să se roage:
"Zâne bune, violete,
şi tu lună adormită,
daţi-mi încă trei versete
că se face-acuş lumină,
poezia-mi este schioapă
ciocolată nu mai am".
"Bea şi tu niţică apă"
zice bufniţa din geam,
care nu plecase neam,


"Nu ţi-am zis să pleci, ciudato?"
"Ba mi-ai zis, dar nu am chef."
şi-ntr-o ceartă neagră-au dat-o,
până s-a aprins un bec:
doamna lună, se trezise
şi la fel şi cucuveaua,
şi copacii plini de vise,
fără să îşi bea cafeaua,
şi-n ziarul de scandal
scrie tot amănunţit
cum cei doi s-au căsăpit.


* C.

2 comentarii:

cineva... spunea...

Ha, ha. Uitasem de poezia asta. Are aproape un an. Ai cautat in arhiva.
Dar stii ca ai intuit ? Azi-noapte am "patit" povestea asta. Cred ca am fost bufnita, clar. :))

cineva... spunea...

Iată ce am vrut sa spun mai sus:


Pe la două şi un sfert
Când dormeam pe-un evantai,
M-a sunat ex-ul meu fiert:
"Măi, fetiţo, treabă n-ai?".

Eu, prea încâlcită-n perne
Să-nţeleg ce s-a-ntâmplat,
Am ridicat din sprâncene
Şi cu ton "nevinovat":
"Vai, dar ce te-a supărat?"

"Uite care-i socoteala:
Eu vin de la un concert,
De nu zdrăngănea chitara
Si nu mă-nmuiam un sfert

Nu scăpai fără morală.
Că, serios, m-am săturat,
Să imi aminteşti de "boală",
Că tu ast-ai însemnat.

Lasă-mă dracu, în pace!!!!
Nu-mi mai spune de pisici,
Parcă îmi bagi în ochi ace
Şi îmi pui pe tălpi arici"

Eu, Plapanda, Minunata,
Când aşa am auzit...
Nu mi-am scos din pod lopata
Cum, îţi jur, mi-ar fi venit,

Să îi sap o groap-adâncă
Împrejur, să cadă lat.
Ci cu glas vag de nătângă:
"Aaa, ştiu ce te-a supărat:

Că ţi-am zis despre revistă.
M-am gândit să-mpărtăşesc
Doar o veste.. futuristă ,
Nu am vrut să te peţesc"

Însă că tot a sunat,
Îţi imaginezi prea bine
Că am pus şi-un mieunat
De pisică rea din mine!!!

El lătra, eu mieunam...
Ca-n desene animate,
Si puţin mai picuram
Întâmplări despre tărcate.

Căci de nu aveam pisică
Să o apăr până mor,
Îl făceam bucăţi de mică,
Pe acest ''toreador''.

Recunosc: am un defect:
Am in cap un mare stol:
Uit ca este de efect
Să urăşti cu drag si spor
Pe Trecut si Viitor.

:))) aurevoir

Trimiteți un comentariu